A LOMB Visegrád által végzett szálláshely-szolgáltatási tevékenység során a Vendég és a Szolgáltató viszonyát a jelen ÁSZF szabályozza. (Kivéve azon eseteket, amikor a felek között megkötésre kerülő külön szerződés másként rendelkezik.)
Szolgáltató
Neve: Lomb Visegrád
Címe: 2026 Visegrád, Cinke utca 19.
Honlap: lombvisegrad.hu
Elérhetősége: hello@lombvisegrad.hu
Szolgáltató üzemeltetője: dr. Horváth Judit Zita
Szolgáltató üzemeltetőjének székhelye: 1039 Budapest, Királyok útja 28.
Adószáma: 56167245-1-41
Telefonszáma: +36 30 123 45 07
Szolgáltatás
A szolgáltató által nyújtott bármely szolgáltatás, illetve szolgáltatások összessége.
Vendég
Bármely természetes személy vagy önálló jogalanyisággal rendelkező szervezet, aki vagy amely a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat igénybe veszi. Vendég csak tizennyolcadik életévét betöltött, cselekvőképességében nem korlátozott személy, illetve tizennyolcadik életévét be nem töltött személy, aki tizennyolcadik életévét betöltött kísérővel érkezik.
A Vendég a foglalással (a szolgáltatás igénybevételével) elfogadja a felek kölcsönös jogait és kötelezettségeit szabályozó jelen ÁSZF-t. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben jelen ÁSZF minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Az ÁSZF elfogadásával a Vendég elfogadja a kapcsolódó Adatvédelmi tájékoztatót.
Jelen ÁSZF hatálya kiterjed valamennyi a Szolgáltató által üzemeltetett honlapon és a külön e-mailben történő foglalásra, kivéve, ha felek ettől eltérően állapodnak meg, illetve, ha az egyedi szerződés az ÁSZF-hez képest kifejezetten ellentétes rendelkezést tartalmaz.
A Szolgáltató jelen ÁSZF-et jogosult egyoldalúan módosítani, köteles azonban biztosítani, hogy a honlapján mindenkor a hatályos és érvényes ÁSZF elérhető legyen.
A foglalási feltételek, a fizetési lehetőségek és a lemondási feltételek
Megtalálhatók a „foglalás” menüpont alatt, mely az ÁSZF részét képezi.
Foglalási árak
A foglalási árak és azok tartalma a honlapon részletesen feltüntetésre kerültek. A megszabott árak minden esetben tartalmazzák a foglalás időpontjában érvényes, jogszabályban meghatározott idegenforgalmi adót. Az árak nem tartalmaznak transzferszolgáltatási díjat, a Vendégházhoz történő oda- és visszautazás díját.
A Szolgáltató jogosult kedvezményeket és egyéb promóciós ajánlatokat hirdetni, amelynek feltételeit jogosult egyoldalúan megállapítani, illetve azt bármikor módosítani vagy visszavonni.
Az árait a Szolgáltató előzetes bejelentés nélkül bármikor szabadon megváltoztathatja, azzal, hogy az utalással megerősített és visszaigazolt foglalások ára utóbb nem változtatható (ez alól kivétel lehet a vendég által utóbb módosítani kívánt foglalási időpont esete, ha a kiválasztott új időpont más árazás alá esik).
Vendég adatai
A Vendég kijelenti, hogy adatai a valóságnak megfelelően kerülnek megadásra a foglalási űrlapon. A Szolgáltató kizárja felelősségét a jelentkezés során megadott téves, hibás vagy hamis adatok vagy e-mail cím megadásából eredő kárért, ugyanakkor az ezzel kapcsolatosan felmerülő kárának megtérítését követelheti a Vendégtől. A Szolgáltató a Vendég által megadott adatoknak megfelelően felel a teljesítésért és a számla kiállításáért. A Vendégnek bármikor lehetősége van adatait ellenőrizni és módosítani, mert azok szerepelnek a Szolgáltató által az űrlapon megküldött érdeklődésre adott visszaigazolásban. A Szolgáltató jogosult törölni a nyilvánvalóan hibás vagy hamis adatokat, továbbá kétség esetén jogosult a Vendég valódiságát ellenőrizni.
A foglalást és a díj kifizetését megerősítő visszaigazoló e-mailt a Szolgáltató a Vendég által megadott e-mail címre küldi meg. A hibás e-mail cím megadásából fakadó minden kárért a Jelentkezőt terheli a felelősség.
- A Vendégházban csak a bejelentett vendégek tartózkodhatnak
A vendégház belső és külső részébe szigorúan tilos beengedni olyan személyeket, akik nem bejelentett használói annak. Amennyiben a szállásadó észrevesz olyan személyeket, akik nincsenek regisztrálva vagy nincsenek bejelentve a foglalás során, akkor a szállásadónak teljes körű jogában áll lemondani a szállást minden vendég részére a foglalási díj megtartása mellett. (hasonlóan a határidőn túli lemondás esetéhez)
- A vendég felelőssége
A Vendég a szálláshely szolgáltatást a teljes tartózkodási idő alatt a saját felelősségére veszi igénybe és teljeskörű felelősséggel tartozik a többi vendég és azok magatartásának vonatkozásában is. Kiemelten igaz ez a lépcsők, valamint a pihenőháló használata esetében. (csak saját felelősségre és rendeltetésszerű használat mellett)
- Rongálás és károkozás
- a) Értékeik megőrzése érdekében kérjük, hogy a kaput és a házat mindig zárják.
A Szolgáltató nem felel
- a Vendég által saját maga okozott károkért,
- a vis major következtében bekövetkezett károkért,
- a Vendégház szobáiban, illetve a parkolóban hagyott személyes tárgyakért, értéktárgyakért, készpénzért. A Vendég a Szolgáltatás igénybevétele során a szálláshely területén a személyes tárgyairól, értékeiről saját felelősségére köteles gondoskodni, azokat megóvni, megőrizni. A Szolgáltató ezekért csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik – ennek bizonyítási kötelezettsége a Vendéget terheli. A Vendég köteles az őt ért kárt haladéktalanul jelenteni a Szolgáltatónak, és minden szükséges adatot rendelkezésére bocsátani, amely ahhoz szükséges, hogy a káreset körülményei tisztázhatóak legyenek, illetve amelyek egy esetleges szabálysértési, vagy büntető eljáráshoz szükségesek.
Szolgáltatóként mindent megteszünk vendégeink biztonságában biztosítása érdekében, azonban a Vendégházban, illetve a parkolóban lévő személyes vagyontárgyaikért, valamint a ház és környezete nem rendeltetésszerű használatából eredő személyi sérülésekért, illetve a házban keletkezett károkért felelősséget nem tudunk vállalni.
- b) A Vendég az általa a Szolgáltatónak, vagy harmadik személynek okozott károkért köteles helytállni. (A Vendég vagy kísérője, vagy ezen személyek bármelyikének felügyelete alá tartozó személyek által elkövetett károkozás esete.) A Vendég kártérítési kötelezettsége akkor is fennáll, ha a károsult kárának megtérítését közvetlenül a szolgáltatótól jogosult követelni.
A Vendéget a fentiek alapján kártérítési felelősség terheli a Szolgáltató irányába az általa a Vendégházban vagy annak felszereléseiben okozott károkért. A károkozást a Vendég köteles a Szolgáltató felé haladéktalanul jelezni. Amennyiben a káresetről a Szolgáltató a fentiek ellenére nem a Vendég jelzése útján értesül, az okozott kárról a Szolgáltató fényképet készít, melyet eljuttat a kár okozójához. A kártérítés összege a kár jellegétől függ, melyet a Szolgáltató, vagy képviselője határoz meg. A kár okozója, illetve a Szerződő fél (Vendég) egyetemlegesen kötelesek megfizetni a Szolgáltató felé az okozott kárt.
- Panasz benyújtása
A Vendég jogosult a Szolgáltatóval vagy a szolgáltatással szemben panaszt tenni a szálláshelyen tartózkodás időtartama alatt. A szálláshelyről történt távozás után ezen joga megszűnik. A Szolgáltató köteles az írásban tett panaszt kivizsgálni és annak indokolt elhárítása érdekében a szükséges és ésszerű lépéseket megtenni. A panaszok jogosságának elbírálásához a Vendég köteles a panaszával kapcsolatos körülményeket teljes körűen előadni. A felek közötti esetleges vita kialakulása esetén a Szolgáltató törekszik azokat a feleket kölcsönösen kielégítő módon megoldani. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles.
- A szolgáltatás-nyújtás visszautasítása
A Szolgáltató jogosult a szolgáltatás-nyújtást megtagadni (visszautasítani) vagy azt felmondani, ha a Vendég
- nem rendeltetésszerűen használja a vendégházat, illetve az általa biztosított szolgáltatásokat,
- a berendezést vagy egyéb tárgyakat megrongálja,
- a házirend szabályait súlyosan megszegi (pl. dohányzik a Kabinban) vagy magatartásával a többi vendéget zavarja,
- mások épségét veszélyeztető magatartást tanúsít,
- fertőző betegségben szenved,
- kábítószer befolyása alatt áll,
- bármely egyéb olyan magatartást tanúsít, amely alapján a szolgáltatás-nyújtás ésszerűen nem elvárható Szolgáltatótól (pl. a Szolgáltatóval durván viselkedik, alkohol befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más módon elfogadhatatlan magatartást tanúsít).
A fenti esetekben a Szolgáltató a le nem töltött éjszakákra jutó foglalási díj megtartására jogosult.
Vis major esetén a le nem tölthető éjszakákra jutó foglalási díj összege visszafizetésre kerül a Vendég részére. (vis major: feleken kívül álló okok, amely felett sem a szolgáltató, sem a Vendég nem bír (pl. kormányzati korlátozás, tűz, tartós áramhiány esete)
Vendégházunkat frissen kitakarítva és rendezetten adjuk át, ezért kérjük, hogy az itt tartózkodásuk alatt ügyeljenek a rendre és őrizzék meg a tisztaságot. Kérjük a szemetet szelektíven gyűjtsék. Távozáskor kérjük lehetőleg ne hagyjanak mosatlan edényt, valamint a hűtőt teljesen ürítsék ki. Hosszabb tartózkodás esetén a takarítás hetente egyszer ágynemű és törölköző cserével történik.
Ezen ÁSZF elválaszthatatlan melléklete a Lomb Visegrád Vendégház Házirend dokumentuma, melyben foglalt elvárt viselkedési magatartások megszegése esetén a szolgáltató jogosult a szerződéstől azonnali hatállyal elállni, és a keletkezett károkat peres úton érvényesíteni.
- Záró rendelkezések
A Szerződő Felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy a jelen ÁSZF alapján létrejövő szerződésből fakadó kötelezettségeik teljesítése során az irányadó jogszabályi rendelkezéseket betartva, a jóhiszeműség és tisztesség követelményének megfelelően járnak el, és egymással kölcsönösen együttműködnek, egymást érintő minden lényeges körülményről indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatják.
Szolgáltató a jelen ÁSZF rendelkezéseit, illetve a honlapján általa közölt információkat magára nézve kötelezőnek tekinti és azok teljesítése érdekében minden esetben úgy jár el, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható.
A jelen ÁSZF elfogadásával a felek között létrejövő szolgáltatási szerződésből eredő jogok és kötelezettségek gyakorlása során a felek kötelesek a másik fél jogos érdekét figyelembe véve eljárni. A Szerződő fél és a Vendég köteles továbbá a szerződés teljesítése során úgy eljárni, hogy az a Szolgáltató jó üzleti hírnevét ne sértse, illetve ne veszélyeztesse.
A Szerződő Felek a szolgáltatásnyújtással összefüggésben felmerülő valamennyi kérdés vonatkozásában a kapcsolatot egymással elsődlegesen írásban, e-mail útján tartják. Amennyiben a Szerződő Felek e-mail címe időközben módosul, úgy kötelesek erről egymást haladéktalanul tájékoztatni.
Jelen ÁSZF magyar nyelven készült, értelmezésében a magyar jog szabályai az irányadók, a nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény vonatkozó rendelkezései, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint az egyéb vonatkozó jogszabályi előírások megfelelően irányadóak.
Jelen ÁSZF 2024.05.15. napján került elfogadásra és hatályba lépett ugyanezen a napon